Bertelsmann-topman Thomas Middelhof zegt echt van plan te zijn de komende vijf jaar zo’n één miljard dollar te steken in reclame en e-commercie via Terra-Lycos.
Vorige week maakte het Spaanse Internet-bedrijf Terra na een onthulling van het Internet-magazineThe Globe bekend dat de Duitse mediagigant zich slechts heeft verplicht om 325 miljoen dollar uit te geven, en dat Terra’s moederbedrijf Telefonica in dat geval de overige 675 miljoen dollar moet ophoesten. Middelhoff zei gisteren echter dat het ‘erg onwaarschijnlijk’ is dat Bertelsmann die één miljard dollar niet haalt. Bertelsmann is volgens hem ook van plan om over drie jaar een aandeel te nemen in Terra-Lycos, al wilde hij niets kwijt over de omvang daarvan.
Of de aankoop van Internet-portaal/zoekmachine Lycos door het Spaanse Terra een succes wordt, hangt sterk af van het aantal bezoekers dat de combinatie weet te trekken. De aanwezigheid van Bertelsmann, dat in Nederland actief is onder de naam Bol.com, is daarbij van groot belang.