America Online bevestigt zijn positie als de grootste isp (Internet service provider) met een ledental dat inmiddels de 23 miljoen is gepasseerd.
De onderneming dankt het omvangrijke abonneebestand aan diensten als AOL Mobile, AOL Plus en AOL-TV, en aan de samenwerkingsverbanden met bedrijven als Coca Cola, Target Corporation en Office Depot.
AOL probeert via allerlei kanalen zijn diensten aan te bieden. Dit verklaart de recente allianties met de supermarktketens Wal-Mart en Circuit City. Daarnaast heeft AOL banden aangeknoopt met leveranciers van mobiele apparatuur, zoals Sprint, die draadloze communicatie met Internet mogelijk maken.
Er bestond enige zorg dat de aanbieders van gratis Internet de positie van het de betaalde AOL-diensten zou ondermijnen, maar het tegendeel bleek het geval. America Online is alleen maar in omvang gegroeid en beschikt over stabiele abonnee-inkomsten. Daarnaast vreesden analisten dat America Online achterop zou raken met zijn breedband-strategie. Deze leemte is echter in één klap opgevuld met de overname van Time Warner, de op één na grootste beheerder van kabelnetwerken in de Verenigde Staten.