Xippix, één van de vele starters die zich richten op een werkelijkheidsgetrouwe online weergave van producten, heeft een technologie ontwikkeld, Imagepump, die vergroting zonder kwaliteitsverlies mogelijk moet maken.
Het belang van de presentatie van producten op e-commercie-sites neemt toe. Meer en meer starters spelen hierop in; ze richten zich op het ontwikkelen van technologie die het mogelijk moet maken dat de presentatie van een artikel op beeldscherm zo goed wordt dat de potentiële koper het product optimaal kan beoordelen. Richten bedrijven als eColor en Pantone zich op technieken om een goed met de werkelijkheid overeenkomende kleurstelling van een product te realiseren, de startende firma Xippix (http://www.xippix.com) kijkt vooral naar de details.
Xippix’ technologie Imagepump maakt het mogelijk om een websurfer een uitvergroting van een illustratie te presenteren zonder dat de sterke uitvergroting van de beeldpunten de nauwkeurigheid van het beeld aantast. Dit wordt gerealiseerd door op de server programmatuur te installeren die eerst het door de gebruiker aangegeven gedeelte van het illustratiebestand selecteert en vervolgens alleen deze selectie verstuurd, en dus niet het gehele plaatje. Volgens Xippix werkt deze technologierealtime en treden als gevolg van de extra bewerkingsslag geen extra vertragingen op.