Uitzendbureau en opleidingsinstituut Atwork zegt goede respons te krijgen op een initiatief om personeel te werven.
Het 85 werknemers tellende bedrijf uit Valkenswaard lokt via een dia in bioscopen nieuwe cursisten en medewerkers naar een prijsvraag op hun website. Zijn alle acht filmtitels geraden dan kan de bezoeker een bioscoopkaartje winnen. Het bedrijf kreeg na de eerste week ruim dertig reacties waarvan de helft afkomstig van IT’ers. "Als het zo doorgaat, zijn wij heel tevreden", reageert woordvoerster Hanneke Cooijmans.
"Atwork hecht veel waarde aan vrije tijd", verklaart het werving-, selectie- en detacheringsbedrijf de werving onder bioscoopbezoekers. Het zien van films vindt het bedrijf "een manier om te onspannen maar ook om aan de werkelijkheid te ontsnappen."
De dia is de komende zeven weken nog te zien in 29 bioscopen rondom Utrecht, Tilburg, Nijmegen en Venlo. De reclame wordt alleen gemaakt in de buurt van de vestigingen van het bedrijf, in Valkenswaard, Eindhoven, Den Bosch, Houten en Venlo. "De campagne heeft met opzet geen landelijke dekking", legt Cooijmans uit: "We zoeken niet te ver van ons bed." GH