De front-office-specialist Siebel Systems mag niet klagen: het bedrijf verdubbelde zijn winst tot 41,8 miljoen dollar vergeleken met het eerste kwartaal van vorig jaar (Q1 1999: 21,8 miljoen dollar).
De omzet van de CRM-specialist (Customer Relationship Management) steeg van 141,5 tot 309,4 miljoen dollar. Het bedrijf kon het voorbije kwartaal veel nieuwe klanten aantrekken waaronder IBM, British Telecommunications en Yahoo.
Siebel heeft verder de zesde versie van zijn CRM-software onder de naam "eBusiness 2000" voorgesteld. Het product beschikt over aansluitingen met Internet en via mobiele apparatuur. Het bevat 28 toegevoegde applicaties, waaronder "Siebel Personalization", dat inhoud en producten aan de interessen van klanten aanpast. Verder "Siebel ePricer", dat de via het web verzonden bestellingen van prijzen voorziet, of "Siebel eTraining", waarmee zich online trainingen voor gebruikers van het systeem laten samenstellen. De CRM-Suite is nu leverbaar. Nog deze zomer wil het bedrijf de op de industrie toegesneden "Siebel Industry Applications 2000" op de markt brengen. Die richten zich vooral op bedrijven uit de sectoren kleding, schoenen, auto’s, consumentenproducten energie, geld en gezondheid.
Siebel neemt softwarehuis Open Site over via een aandelenruil voor ongeveer 495 miljoen dollar. Daarmee is het plan van dit in software voor online-veilingen gespecialiseerde bedrijf om naar de beurs te gaan over, evenals de fusie met Bidder’s Edge. Met de Open-Site-Technologie wil Siebel zijn klanten meer transactiemogelijkheden bieden.