Maandag zal de Duitse rechter zich uitspreken over de bevoordeling die de grootste Duitse Internetaanbieder T-Online zijn abonnees wil geven bij de beursgang. De dochter van Deutsche Telekom stelde de abonnees een voorkeursbehandeing in het vooruitzicht als ze online een formulier invulden.
America Online zag in de actie een lokmiddeltje om extra klanten te werven. ,,Zolang T-Online niet duidelijk maakt hoe de regeling precies in elkaar steekt, is het een onzuiver middel om abonnees binnen te halen”, aldus gisteren AOL-woordvoerder Frank Sarfeld.
T-Online koos in eerste instantie eieren voor zijn geld en haalde het vragenformulier een paar dagen geleden van de site. Op de plaats van het vragenformulier vonden liefhebbers slechts de mededeling dat AOL boos is over de actie en dat ze maar bij AOL moesten vragen waarom dat zo was. Het telefoon- en faxnummer werden erbij vermeld.
Gisteren zette T-Online het formulier weer op de site, deze keer met de precieze voorkeursregeling voor abonnees. Iedereen moet zich wel opnieuw aanmelden. Overigens is het de vraag of de beursgang van T-Online het verwachte succes wordt na de teleurstellende resultaten van World Online in Nederland en Lycos in Duitsland.