Business Objects gaat gebruik maken van sms-berichten om informatie te verspreiden. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk mobiele werkers te alarmeren als bijvoorbeeld de verkoop 20 procent beneden de verwachtingen uitkomt. Ook kunnen zakenreizigers zo vluchtinformatie te krijgen als hun vlucht vertraagd is.
Het Frans-Amerikaanse softwarebedrijf signaleert verder de trend dat meer en meer werknemers binnen een bedrijf gebruik gaan maken van informatie die vroeger diep verscholen zat in databases. Voorheen kreeg vrijwel alleen het topmanagement belangrijke informatie te zien, maar gaandeweg is deze kring veel groter geworden.
Een volgende stap is dat meer bedrijven via een extranet contacten gaan onderhouden met leveranciers en afnemers. "Debusiness intelligence komt dan ook steeds vaker terecht bij mensen van buiten de eigen organisatie", aldus Dave Kellogg, senior vice president corporate marketing.
Business Objects haalde over 1999 een omzetstijging van 45 procent. Het softwarebedrijf profiteert van het feit dat steeds meer klanten Internet met ‘business intelligence’ combineren. Verder is Business Object lid geworden van het WAP Forum.