De Deutsche Bank, één van de grootste banken ter wereld, investeert miljarden marken in Internet. Bovendien verzamelt de financiële instelling een grote groep partners om zich heen om de Internet-activiteiten vorm te geven.
De bank is ervan overtuigd dat Internet de internationale financiële wereld volledig op z’n kop zal zetten en wenst daarom niet langs de zijlijn af te wachten.
De partners van Deutsche Bank hebben deels hun wortels in de Internet-sector, deels in de financiële sector en deels in de mediasector. Met die drie kwaliteiten samen denkt DB ook in de veranderende financiële wereld een sterke factor te kunnen worden. Onder DB’s nieuwe partners bevinden zich Internet-portaal Lycos, mediaconcern RTL, uitgeverij Frankfurter Allgemeine Zeitung en de Spaanse bank La Caixa. Verder worden de samenwerkingsverbanden die de bank al had met AOL Europe en SAP verder uitgebreid. Bovendien bestonden er al partnerschappen met Yahoo, Mannesmann en Nokia. Met laatstgenoemde stort de bank zich op de WAP-technologie.
Het blijft niet bij de gevestigde namen. Deutsche Bank richt twee investeringsfondsen op van ieder 150 miljoen D-Mark, die zich gaan richten op de ondersteuning van beginnende Internet-bedrijven.