Nieuwssites schieten op dit moment als paddestoelen uit de grond. Elke zichzelf respecterende Internetaanbieder zorgt dat hij zijn lezer ten miste kan trakteren op een homepage waar actuele berichten te vinden zijn. Kort gezegd: ben je eenmaal online dan struikel je over het nieuws.
Toch blijkt dat met name managers nog steeds niet veel moeten hebben van dit nieuwe medium. Slechts 8 procent van de managers bij de grotere ondernemingen gebruiken het Internet als nieuwsbron. Veel liever gaan zij te raden bij de krant. 65 Procent van de Nederlanders zegt dat ze voor zakelijke informatie nog steeds de krant erop naslaan. Een en ander blijkt uit een jaarlijks onderzoek dat koeriersbedrijf UPS laat uitvoeren onder managers in Europa.
Het onderzoek is een indicatie dat de traditionele media het op dit moment op de beurs afleggen tegen de nieuwkomers uit cyberspace, maar dat gebruikers loyaal blijven en papieren media simpelweg prefereren boven elektronische media.
De omslag in mediagebruik zal dus nog wel even op zich laten wachten. Dit laat overigens onverlet dat diezelfde groep managers een goede toekomst ziet voor Internet als medium voor andere elektronische diensten dan zakelijk informatievoorziening. Alleen de Engelse managers toonden zich zeer sceptisch over de slaagkansen van elektronische handel en wandel in Europa. Maar ja, zij tobben nog steeds over de euro.