Monster.com betaalt de komende vier jaar honderd miljoen dollar aan America Online (AOL) om diens exclusieve leverancier van vacatures te zijn. Daarnaast zal de Internet-vacaturebank ook diensten als carrière-adviezen bieden.
Beide bedrijven benadrukken de exclusiviteit van deze overeenkomst. Monster.com zal de enige vacature-zoekfunctie zijn voor alle online-activiteiten van AOL. "Ze zullen aanwezig zijn op het AOL-netwerk, de AOL-website, Compuserve, ICQ, Netscape Netcenter, Instant Messenger (AIM) en Digital City", zegt David Theis, woordvoerder van de online-dienst.
In totaal telt AOL een slordige 34 miljoen gebruikers, waarvan negentien miljoen voor de oorspronkelijke online-dienst en nog eens twee miljoen voor de overgenomen oud-concurrent Compuserve. Monster wint dus een forse vergroting van zijn bereik in de online-vacaturemarkt.
Monster-president Jeff Taylor zegt dat het verbrede publieksbereik op zijn beurt grotere aantallen werkgevers en adverteerders zal aantrekken. "Ik kan gewoon niet uitdrukken hoe belangrijk dit verbond voor ons is", aldus de topman. De aandelenkoers van het bedrijf is alvast vooruit gesprongen op de glorieuze – verwachte – toekomst.