De Wanadoo Internet Gebruikersgroep (Wigg) overweegt kabelmaatschappij Casema voor de rechter te slepen. Het bedrijf levert een beroerde kwaliteit Internet-toegang via de kabel, aldus de groep (http://www.casema.net/~cigg/). Dit meldt De Telegraaf online vandaag.
Wigg-woordvoerder Raymond Nyns zegt dat het bedrijf in advertenties beloftes doet voor kwaliteit die het in de praktijk niet waarmaakt. De gebruikersvereniging koestert al langere tijd grieven tegen Casema en publiceert online zijn uitgebreide briefwisseling met de dienstverlener.
Gisteren ontving de Wigg een brief van de kabelmaatschappij waarin die aangeeft niet in te gaan op de kwaliteitseisen. "Wij geven geen snelheidsgaranties", luidt de zinsnede die Casema ook in vorige brieven al hanteerde.
Dit is voor de Wigg de druppel die de spreekwoordelijke emmer doet overlopen. De groep vertegenwoordigt 550 geïrriteerde gebruikers en stelt nu een officiële klacht op die het wil indienen bij de Nederlandse vereniging voor Internet-aanbieders Nlip. "Wij oriënteren ons nog op een gang naar de rechter", aldus Nyns.
Casema reageert laconiek: "Sommige klachten zijn terecht, daar doen we dan ook iets aan. Voor het bedrag dat we vragen, bieden we een goed product. We hebben nu 39 duizend klanten en daar komen wekelijks nog eens duizend mensen bij. Van al die mensen loopt er niet één weg, dat zegt toch ook wel wat", aldus Casema.
Dat zegt niks, alle concurenten zijn van dezelfde bedroefende kwaliteit. Daarbij is het onmogelijk om bij Casema weg te gaan, die laten je niet meer los, ik heb al voor 300 euro verbeld, maar ik zit nog steeds in hun systeem.
Het gaat altijd zo bij grote bedrijven, ze hebben toch nog genoeg andere klanten, dus waarom moeite doen voor die paar 100 die een ‘probleempje’ hebben? Bij UPC Chello is het al niet anders.