Het Amsterdamse bedrijf Björk Groep heeft een speciale carrièresite voor automatiseerders gelanceerd.
Werkzoekenden kunnen hun curricula vitae plaatsen en zoeken naar vacatures van verschillende bedrijven. Het bedrijf wil met dit initiatief inspelen op het groeiend gebruik van internet bij het zoeken naar een baan. Met name automatiseerders surfen via het wereldwijde web naar vacatures. Uit recent onderzoek van VNU Business Publications blijkt dat 26 procent van de algemene hoger opgeleiden zich via een vacaturesite oriënteert op de arbeidsmarkt. Van de automatiseerders zoekt 39 procent via internet.
Overname
In het geweld van de carrièresites van de grote uitgevers tracht Activit het hoofd boven water te houden door zich alleen te richten op automatiseerders. "Andere sites werken ook wel met meer verfijnde zoekmachines, maar het blijft moeilijk het kaf van het koren te scheiden", zegt Roel Carati van Björk Groep. "Wij hoeven niet zo nodig uit te groeien tot de grootste jobsite."
Van oorsprong is de Amsterdamse onderneming een werving- en selectiebureau voor automatiseerders, dat later ook is gaan bemiddelen en nu dus ook een vacaturesite start. Carati kan zich voorstellen dat een van de grote uitgevers op den duur Activit overneemt. "Uiteindelijk moet er natuurlijk een macht achter dit initiatief zitten, gezien de marketing en internationalisering." MC