Investeerder Icom wil dit jaar nog eens tot twintig miljoen gulden investeren, naast de tien miljoen waarvoor al in Internet-bedrijven is geparticipeerd.
De tien jonge bedrijven waarin de investeerder deelneemt, zijn geen starters. Daarvoor zijn organisaties als Twinning meer geschikt, meent Icom. Nu participeert het bedrijf ondermeer in AdValue (online mediabureau), Bitmagic, Green Dino Virtual Realities, Info Agent (index- en onderzoekssoftware – voorheen PLS), Media Highway en sinds een week ook in Wish uit Uden, dat met gratis Internettoegang nu al bijna 150.000 abonnees telt.
De deelnemingen groeien volgens Icom beter dan hun prognosen, met Info Agent aan kop, hoewel critici vaak twijfel uitten aan de winstgevendheid van De Honds projecten. Het is verder de bedoeling om de synergie tusssen de bedrijven te stimuleren zonder gedwongen winkelnering, zoals Ruud Smeets van Icom het noemt. De participatiemaatschappij wil binnen twee jaar naar de beurs.
Het bedrijf is niet bang voor een onvermijdelijke economische terugslag. Internet zal dan nog aan belang winnen en Icom hoopt dat meer participatiemaatschappijen zich op Internet richten, wat de aantrekkingskracht van het net zal vergroten. AG