SAP heeft vandaag een aantal nieuwe costumer relationship management (crm) software-producten aangekondigd voor het gebruik van e-commerce. De SAP Internet Pricing and Configurator stelt bedrijven in staat zowel eenvoudige als zeer complex configureerbare producten en diensten via het Internet te verkopen.
De nieuwe software is onderdeel van de Internet-strategie van SAP.
’s Werelds grootste producent van erp-software (enterprise resource planning) lanceerde in mei zijn nieuwe portal sitehttp://www.mySAP.com. Via de site moet het in de toekomst mogelijk worden zowel een bestelling te plaatsen uit de online-catalogus, een afspraak te maken voor een interne vergadering als te communiceren met klanten. SAP zal in de tweede helft van het jaar met een aantal aanvullende, op internet georiënteerde, toepassingen komen.
De softwareproducent maakte verder bekend met Volkswagen AG een contract te hebben afgesloten voor de verkoop van personeelsmanagement software. De software wordt in alle Duitse vestigingen van VW geinstalleerd.
De eerste testen met SAP’s Advanced Planner and Optimizer (APO) worden zowel door de gebruikers als het bedrijf ‘hoopvol’ genoemd, hoewel nog niet alle software uitgebreid is getest. De komende tijd moet blijken hoe APO zich bij intensief gebruik houdt.