Computerbedrijf Hewlett-Packard heeft in de Verenigde Staten een lijn thuiscomputers met standaard Internet-opties uitgerust. Het bedrijf is hiervoor allianties aangegaan met drie Internet-bedrijven: America Online (AOL), AT&T Worldnet en Yahoo.
Hewlett-Packard rust de HP Pavilion-reeks uit met een toetsenbord waarop zeven extra toetsen zitten. Met een druk op de toets kan de gebruiker inloggen, email-berichten bekijken, en toegang krijgen tot Internet-sites met informatie over amusement en financiële zaken, zoekmogelijkheden en online winkelen. HP stemt de toetsen af op het Internet-bedrijf waar de koper van de computer een aansluiting bij wil hebben. De gebruiker kan de toetsen ook naar eigen voorkeur programmeren.
Volgens Jacques Clay, algemeen directeur bij HP’s thuiscomputerdivisie, past dit initiatief in deze tijd. "Wij zien steeds meer consumenten die alleen een PC kopen om op Internet te kunnen. Deze overeenkomst sluit daar goed bij aan." HP Nederland heeft een dergelijke overeenkomst op dit moment niet omdat deze consumenten-PC lijn in ons land vooralsnog niet verkrijgbaar is.