Ad Nederlof heeft een directiefunctie aanvaard bij callcenter-bedrijf Genesys. Hij wordt verantwoordelijk voor alle internationale, dat wil zeggen niet-Amerikaanse, bedrijfsactiviteiten. Nederlof gaat zijn nieuwe functie vanuit Europa uitvoeren.
Callcenter-technologie ontwikkelt zich steeds meer als een open technologie en integreert computersystemen met telefonie. Het maakt deel uit van zogenoemde frontoffice-toepassingen. Gespecialiseerde nieuwe ondernemingen en gerenommeerde softwareleveranciers als Oracle zijn in een gevecht om marktaandeel verwikkeld nu de erp-markt minder snel groeit en verdeeld lijkt.
Na dienstverbanden bij Volmac en Oracle te hebben vervuld, toog Nederlof nog maar twee jaar geleden naar het Canadese Richter Systems, waar hij eerst vanuit Amersfoort de Europese organisatie opzette en later vanuit Atlanta in de Verenigde Staten wereldwijd de operationele zaken onder zijn hoede nam.
Het aan de Amerikaanse schermenbeurs Nasdaq genoteerde Genesys wist het afgelopen jaar bijna 100 procent te groeien en behaalde over het vierde kwartaal van 1998 een omzet van zo’n 26 miljoen dollar. RV