Moret Ernst & Young en Oracle hebben een Europees samenwerkingsverband gesloten op het gebied van frontoffice-toepassingen. De bedrijven gaan samen systemen en diensten ontwikkelen, verkopen en implementeren op deze snelgroeiende softwaremarkt.
Moret heeft momenteel ruim 160 consultants in twaalf Europese landen actief in zijn ‘Customer Connection’-divisie (CRM).
Als onderdeel van de samenwerking opent Moret een Oracle Front Office Solutions Center waar potentiële klanten kennis kunnen maken met het gezamenlijke aanbod. Oracle omschrijftfrontoffice als ‘geïntegreerde ondersteuning voor marketing, verkoop en service, via Internet, mobiele apparatuur of callcenters.’ Toepassing ervan moet leiden tot een effectievere benadering van klanten. De groeiende markt voor deze software zal volgens onderzoeksbureau Forrester in 2002 omvangrijker zijn dan de erp-markt.
Paul Postma, verantwoordelijk voor Morets Europese ‘Customer Connection’-organisatie, wijst erop dat zijn bedrijf al een samenwerkingsverband met Oracle heeft op erp-gebied. "Naast de installatie van software, vergt de invoering van een frontoffice-applicatie behoorlijk veel dienstverlening. Het is nog lang geen kant en klaar standaardproduct. Er is meer dienstverlening mee gemoeid dan met het inrichten van logistieke processen voor de implementatie van backoffice-software. Klanten laten zich nu eenmaal niet in een keurslijf dwingen.