Apple Computer meldde gisteren dat het dit jaar honderd miljoen dollar gaat spenderen aan de reclamecampagne voor zijn iMac-computer. Dat is daarmee de grootste marketingcampagne ooit van de Macintosh-fabrikant. De consumentencomputer iMac is vanaf aanstaande zaterdag te koop in de Verenigde Staten en komt in september uit in Europa.
Naar het zich laat aanzien, zal de campagne draaien om de iMac-demonstratie die Apple vorige maand op de Macworld-conferentie hield. Daarbij nam een 7-jarige jongen het met de iMac op tegen een 26-jarige student met een Hewlett-Packard PC om de computer het eerst op te zetten en ermee op Internet te raken. De jongen, bijgestaan door zijn hond, won deze wedstrijd. Analisten denken dat Apple dit zal gebruiken om te tonen dat ‘de iMac de snelste manier is om vanuit de kartonnen doos op Internet te komen’.
De computerfabrikant zal zijn nieuwste product aanprijzen tijdens televisieprogramma’s, radio-uitzendingen, op reclameborden, Internet en in kranten en tijdschriften. Hierbij beperkt Apple zich niet tot computer-gerichte media en uitzendingen, maar gebruikt het ook bladen als Businessweek, People, Sports Illustrated en Rolling Stone.