Baan Front Office is de naam van een nieuwe reeks applicatiesoftware gericht op interactie van Baan-gebruikers met hun klanten. Het product bestaat volledig uit technologie van Microsoft en is ontwikkeld op basis van het voor 250 miljoen dollar geacquireerde Aurum Software.
De gebruikersinterface van Baan Front Office is gebaseerd op Internet Explorer. Door in het ontwerp van het systeem gebruik te maken van technologieën als Com, Active X en Visual Basic Active Documents zijn klantinformatie en bedrijfsgegevens beschikbaar door de hele onderneming. De nieuwe applicatie is geïntegreerd met Microsoft Office, ondersteunt het Microsoft Backoffice-platform en valt volgens Baan te integreren met erp- en financiële systemen van andere leveranciers.
Doel van de software is om iedereen binnen een bedrijf die met klanten omgaat op uniforme wijze toegang te verschaffen tot gegevens. Het pakket bestaat uit drie onderdelen. Baan Sales behapt het beheren en voorspellen van (gezamenlijke) verkoopacties. Met Baan Call Center is alle ingaande en uitgaande communicatie met klanten af te handelen. Baan Configuration biedt een modelleertool waarmee klantspecificaties in producten te vertalen zijn. Volgens onderzoeksbureau Gartner Group bedraagt de markt voor de zogenoemde interactieve verkoopsoftware 2,7 miljard dollar in het jaar 2000.