De Europese organisatie van Fujitsu heeft een reorganisatie uitgevoerd om de groeicijfers van het derde kwartaal te kunnen vasthouden. Op de markt voor notebooks realiseerde het bedrijf een spectaculaire omzetgroei van 148 procent.
Ook de order van honderd miljoen dollar die onlangs met Unisource werd afgesloten, tekent volgens directeur Europa Winfried Hoffmann het succes van Fujitsu. Unisource, het samenwerkingsverband tussen PTT Telecom, Swisscom en Swedish Telia, heeft Fujitsu geselecteerd als één van de twee hoofdleveranciers voor PC’s.
Door de reorganisatie van afgelopen jaar zijn alle onderzoek- en ontwikkel-activiteiten in Europa geconcentreerd in één vestiging. Daarnaast zijn alle fabricagelijnen gewijzigd. Die kunnen nu alle productlijnen maken: consumenten-PC’s, bedrijfs-PC’s en PC-servers. Hoffmann verklaarde op een informele persbijeenkomst dat Fujitsu geen plannen heeft om een direct verkoopkanaal op te zetten, ondanks het feit dat bedrijven als Dell daar succesvol mee zijn. "Toch zijn wij in staat om op klantorder te produceren", zegt Hoffmann. De Nederlandse markt is de vierde markt in Europa voor Fujitsu. In de consumentensfeer vindt distributie plaats via Dynabyte en sinds kort ook via Bart Smit.