De Nationale Helpdesk is een nieuwe service voor telefonische ondersteuning van PC-gebruikers. Voor een gulden per minuut krijgen de gebruikers antwoord op vragen over alle soorten en merken PC’s, randapparatuur en software als Windows 95, Windows NT en Novell. Achter de nieuwe dienst zit Pieter de Klerk, ondermeer oprichter en directeur van Planhold Computers te Amsterdam.
De Klerk richt zich met zijn initiatief op PC-bezitters die geen service kunnen krijgen. Zo zijn er nogal wat mensen die destijds een kloon hebben aangeschaft van fabrikanten die zich van de Nederlandse markt hebben teruggetrokken. Ook op oem-basis (original equipment manufacturing) geleverde software zit vaak geen service van de oorspronkelijke producent. Voor vragen moet men dan terecht bij de organisatie die de PC heeft verkocht. Als deze weinig service biedt of nauwelijks inzicht heeft in de meegeleverde software, zit de consument met een probleem. De Klerk denkt met zijn helpdesk het gat in de markt te hebben gevonden. Ook denkt hij klanten binnen te krijgen tijdens uren dat de helpdesk van de betrokken fabrikant gesloten of moeilijk bereikbaar is. De Nationale Helpdesk is bereikbaar via het telefoonnummer 0900-22.222.22. Corr.