Bij grotere Nederlandse bedrijven heerst veel onvrede over het beleid van PTT Telecom. Dit blijkt uit een enquête die de Nederlandse vereniging van Bedrijfstelecommunicatie Grootgebruikers (BTG) heeft gehouden onder haar leden.
Vooral over de prijs van de huurlijnen is men niet tevreden. Liefst 86 procent van de respondenten vindt de prijs te hoog. Men wenst lagere tarieven voor internationale lijnen, analoge huurlijnen en lijnen met grote bandbreedte. Ook komen er nog wel eens storingen voor. 40 Procent is hier niet tevreden over.
Uit de BTG-enquête blijkt verder dat er ook bij Isdn nog heel wat te verbeteren valt. Ongeveer 69 procent van de respondenten is ontevreden over de prijsstelling. Ook zijn deze aansluitingen niet altijd storingvrij. 30 Procent vindt dit aspect nog niet goed genoeg. Ook het feit dat bij het overgaan naar Isdn de telefoonnummers veranderen, wordt gezien als een groot probleem.
De markt voor mobiele telefonie kan in de toekomst nog behoorlijke verschuivingen te zien geven. 36 Procent van de respondenten overweegt serieus in de nabije toekomst van aanbieder te veranderen. Liefst 55 procent vindt de dienstverlening van PTT Telecom matig of zelfs minder dan dat. Erg veel kritiek is er op de kwaliteit van de facturering. Liefst 88 procent vindt dat PTT Telecom dit matig, onvoldoende of zelfs uitgesproken slecht doet.