Raet IT-Services start een televisie-campagne om nieuw personeel aan te trekken. Het is volgens het bedrijf de eerste keer dat een automatiseringsbedrijf het medium televisie gebruikt voor personeelswerving.
De commercial, waarop direct door de kijker kan worden gereageerd, is door het bureau Mandate ontwikkeld en zal in de maand juni op bijna alle Nederlandstalige televisiestations te zien zijn.
Volgens hoofd P&O Paul van ’t Hooft is er met name behoefte aan analisten/programmeurs, software-engineers en projectleiders. Bij Raet IT-Services werken momenteel 450 mensen. De personeelswerving is nodig om enerzijds het verloop op te vangen en anderzijds een autonome groei te realiseren. Dit jaar moeten derhalve zo’n 80 nieuwe medewerkers worden aangetrokken.
Overigens heeft het verloop, dat zo’n 7,5 procent bedraagt, volgens Van ’t Hooft, niets te maken met de recente overname van de RAET-organisatie door Getronics en Roccade. "Uit de exit-gesprekken die we met de mensen voeren, blijken privé-omstandigheden de doorslag te geven. Het komt regelmatig voor dat mensen het voortdurend reizen moe worden, en een vaste baan in hun eigen woonplaats verkiezen."
Daarnaast constateert hij een toenemende trend dat software-bedrijven medewerkers van ‘concullega’s’ wegkopen. "Ik vind ook in dit opzicht een gedragscode in de IT-branche dringend nodig", aldus Van ’t Hooft.