MKB-net moet uitgroeien tot het grootste ‘business-to-business’ netwerk van Nederland. Met die ambitie is ‘informatieloket voor ondernemend Nederland’ van start gegaan. Via de ‘site’ op Internet kunnen ondernemers toegang krijgen tot alle informatie en elektronische diensten die noodzakelijk zijn voor hun bedrijfsvoering.
Het nieuwe net omvat een vrij toegankelijk openbaar gedeelte met algemene informatie. Daarnaast is er een besloten deel dat alleen voor abonnees open staat. In deze tweede schil zitten informatie en elektronische diensten. Dun & Bradstreet zet daar handelsinformatie op over het Nederlandse bedrijfsleven. Ook kan de abonnee de kredietwaardigheid van bepaalde afnemers toetsen. Verder is daar informatie over sociale zekerheid en arbeidsomstandigheden te vinden.
Met Marketing Data, een samenwerkingsverband van Sdu en Roccade, is een overeenkomst gesloten voor de verspreiding van informatie uit vijfhonderd vakbladen. Tenslotte kent dit netwerk nog een derde schil, waartoe uitsluitend abonnees toegang hebben die tegelijk lid zijn van een aangesloten branche-vereniging. Men streeft er naar een uniek informatieloket te zijn zonder wachttijden, zonder leveringstermijnen en zonder tijdrovende verwijzingen naar andere adressen.