Een consortium van investeerders onder leiding van venture capitalist Henq steekt 1,5 miljoen euro in Casengo. Deze Amsterdamse startup levert een cloudapplicatie voor online klantenservice. De software stelt webwinkels en andere kleine bedrijven in staat hun klanten snel te woord te staan via één team-inbox voor chat, e-mail en social media. Met de kapitaalinjectie wil Casengo verdere groei financieren, ook internationaal (met name Duitsland).
Het Nederlandse Casengo, gestart in december 2012, zegt dat zijn software momenteel wordt gebruikt door ruim 2300 bedrijven wereldwijd. Met de applicatie staan webwinkels en andere kleine bedrijven hun (potentiële) klanten te woord via e-mail, live chat en social media. Casengo combineert software voor klantenondersteuning, zoals Zendesk, Desk.com en Freshdesk, met chatsoftware van onder andere Olark, Zopim en Livechat.
Volgens het bedrijf krijgen klanten met deze ‘best of breed’-aanpak een eenvoudig overzicht van hun klanten en lopende vragen. Ook kunnen ze zonder extra mankracht een live chat aanbieden. Volgens durfkapitalist Henq, leider van een groep investeerders die samen 1,5 miljoen euro in Casengo steken, is online klantenservice een interessante groeimarkt. ‘Wij zien dat het vasthouden van bestaande klanten minstens even belangrijk wordt als het binnenhalen van nieuwe klanten’, zegt Herman Hintzen, managing partner van Henq. ‘Casengo speelt daar mooi op in. De applicatie is door een ervaren team van de grond af gebouwd als internationaal, meertalig platform. Daardoor heeft Casengo een streepje voor ten opzichte van de – voornamelijk Amerikaanse – concurrenten.”
De oprichters van Casengo, de broers Floris (36) en Thijs (33) van der Veen, kennen de markt goed. In 2003 richtten zij Livecom op, een klantenservice-applicatie voor grote bedrijven zoals Philips, BMW en ABN Amro. Livecom is actief in 27 landen.