Leverancier van intelligente software Verint Systems neemt voor ruim 377 miljoen euro (ongeveer 514 miljoen dollar) Kana Software van Accel-KKR over. Dit is een leverancier van klantenservice-oplossingen die zowel op locatie als in de cloud geleverd worden. Kana Software wordt toegevoegd aan het Actionable Intelligence-portfolio, waardoor Verint de klantloyaliteit in zijn producten verbetert. De overname wordt naar verwachting aan het eind van het eerste kwartaal van 2014 afgerond.
Kana voegt op basis van de acquisitie circa negenhonderd wereldwijde klanten toe aan de Verint-organisatie, die al meer dan tienduizend klanten wereldwijd bedient. Er zit wel overlap tussen de klantenbestanden van beide bedrijven.
De gecombineerde productsuites stellen bedrijven in staat om de functionele informatie rond klantinteracties, bedrijfsprocessen en medewerkersprestaties vast te leggen en te beheren. Daardoor is de operationele efficiëntie en klanttevredenheid te verbeteren, zijn risico’s te verlagen, de klanttevredenheid te verhogen en de omzetprestaties te optimaliseren. De combinatie stelt organisaties in staat om trends te ontdekken en vast te stellen waarom bepaald klant- en medewerkersgedrag zich voordoet.
Tele’Train en Victrio
in 2013 nam Verint Systems ook al het Nederlandse Tele’Train Software over. Dit onderdeel van de Tele’Train Groep opereert nu onder de naam ‘Tele’Train Verint’. Hieronder vallen de oplossingen op het gebied van workforce optimisation (wfo), customer experience management en de interim professionals van de Tele’Train Groep in Nederland.
Eveneens in 2013 kocht Verint Victrio, een leverancier op het gebied van fraudepreventie en identiteitsauthenticatie. De combinatie van Verint en Victrio zorgt voor een complete set van spraakbiometrie- en voorspellende analytics-oplossingen, gecombineerd met klantgerichte workforce optimization-software. Dit versterkt de positie van Verint in fraude- en risicoanalyses.