Het Deense softwarehuis WebCRM betreedt de Nederlandse markt. Het bedrijf heeft een partnerovereenkomst gesloten met crm-reseller Relact uit Gouda. De snelgroeiende Deense leverancier hoopt in Nederland onder meer marktaandeel af te snoepen van crm-leverancier Salesforce.
Het Nederlandse verkoopkantoor van WebCRM wordt ondergebracht bij Relact in Gouda. Directeur Otto Lanjouw richt zich met die crm-reseller op de verkoop van crm-pakket Act. Naast dat pakket gaat hij WebCRM verkopen.
Relact is vooralsnog de enige Nederlandse partij die een verkooplicentie heeft met WebCRM. Lanjouw: ‘Ik richt me in Nederland op zowel op kleine als grote gebruikers. Dat gaat dus van bedrijven die nu nog met Excel-spreadsheets en Outlook werken, maar ook om grote organisaties die het aantal licenties eenvoudig kunnen uitbreiden.’ Hij heeft inmiddels de eerste klanten binnengesleept. Het gaat om financiële instellingen, consultancybureau’s, een groothandel, een uitgever en een onderwijsinstelling.
Nederland is het dertiende land waar WebCRM een lokale vertegenwoordiger heeft. Eerder werden partners benoemd in Brazilië, Finland, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Polen, Portugal, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Zwitserland en Verenigd Koninkrijk.
Gazelle-award
Het bedrijf heeft in thuisland Denemarken voor de derde opeenvolgende keer een Gazelle-award gewonnen voor snelgroeiende onderneming. Die prijs wordt toegekend door de Deense financiële krant Børsen.
WebCRM werd in 2005 opgericht in Denemarken als pionier voor online crm. Naast het kernproduct, een webgebaseerd crm-systeem, biedt het bedrijf ook certificeringscursussen, crm-gidsen en online training via de webCRM Academy.
De software telt volgens de leverancier vijftienduizend gebruikers in twintig landen. De klantenkring bestaat uit zowel kleine- en middelgrote lokale bedrijven als grote internationale bedrijven zoals Saxo Bank, Finnair en Mercedes.